poniedziałek, 12 wrzesień 2022 10:10

Hurtowa sprzedaż dodatków do żywności - Jak się do tego przygotować?

Oceń ten wpis
(1 opina)
Hurtowa sprzedaż dodatków do żywności - Jak się do tego przygotować?

Dodatki do żywności, takie jak kwasek cytrynowy, suszony zakwas do chleba czy środki spulchniające nabywają zarówno osoby prywatne, jak i przedsiębiorcy, zajmujący się produkcją żywności na dużą skalę. Zanim jednak zaczniemy sprzedawać dodatki do żywności tym, którzy zainteresowani są ich zakupem w ilościach hurtowych, musimy podjąć niezbędne kroki, tak aby dobrze się do tego przygotować. Co w szczególności warto wziąć pod uwagę?

Sprzedaż stacjonarna czy online?

Obecnie dodatki do żywności można sprzedawać na dwa sposoby - prowadząc hurtownię stacjonarną bądź sklep internetowy. Coraz częściej przedsiębiorcy decydują się na drugie rozwiązanie, głównie ze względu na wygodę oraz możliwość ograniczenia kosztów, co jest istotne zwłaszcza w pierwszym etapie prowadzenia działalności gospodarczej. Sprzedaż online wiąże się jednak z koniecznością założenia platformy internetowej, a także stałym monitorowaniu tego, co znajduje się w ofercie. Tymczasem sprzedaż stacjonarna wymaga stałego monitorowania zamówień, które przychodzą drogą zarówno telefoniczną, jak i mailową. 

Współpraca z dostawcą

Na hurtowy zakup dodatków do żywności decydują się firmy z całej Polski, zatem nie możemy oferować tylko i wyłącznie odbioru osobistego zamówień - bardzo istotne jest nawiązanie współpracy z firmą transportową bądź proponującą dostawę paczek, jeśli kupujący zamawia nieco mniejsze ilości produktów. Wybierając kontrahentów, należy wziąć pod uwagę nie tylko cenę, jaką proponują oni w zamian za swoje usługi. Ta oczywiście jest niezmiernie istotnym elementem, jednak nie może być tym decydującym. Warto przyjrzeć się przede wszystkim temu, jak wygląda sugerowany czas dostawy w poszczególne rejony oraz jakie ładunki jest w stanie przetransportować konkretny podmiot. Jest to istotne przede wszystkim z punktu widzenia naszych klientów, którzy zainteresowani będą jak najszybszym otrzymaniem zamówienia.

Dobór odpowiednich produktów

Hurtownie dodatków do żywności zwykle oferują swoim klientom bogaty asortyment, co jest dla nich bardzo wygodnym i praktycznym rozwiązaniem. Dzięki temu mogą bowiem nabyć wszystko, co jest im potrzebne, w jednym miejscu. Istnieje też możliwość zrealizowania większych zakupów, uzupełniając przy tym zapasy. Dlatego też, zanim zaczniemy sprzedawać dodatki do żywności w hurtowych ilościach, zastanówmy się przede wszystkim nad tym, co powinno znaleźć się w naszej ofercie. W tym celu warto wstępnie zbadać rynek, oceniając jednocześnie, jakich produktów najbardziej będą potrzebować potencjalni klienci. Pamiętajmy, aby w naszej ofercie nie znajdowały się dodatki, które z jakichś powodów zostały wycofane z rynku, bądź zakazane. Zanim więc zaopatrzymy się w konkretne produkty, dokładnie sprawdźmy, czy wciąż mogą one znajdować się w obrocie rynkowym.

Reklama hurtowni

Bez efektywnej reklamy trudno będzie nam pozyskać klientów, zwłaszcza iż większość podmiotów ma już swoich stałych dostawców. Możemy więc zaoferować nieco niższe ceny albo darmową dostawę, przynajmniej na początek. Oczywiście, bardzo istotną kwestią jest to, aby klienci w ogóle dowiedzieli się o istnieniu naszej hurtowni. W tym celu musimy zainwestować w dobrą reklamę, najlepiej internetową. Możemy również przesyłać oferty do konkretnych firm, na przykład w formie mailowej. Dzięki temu o być może znajdziemy klientów, którzy zainteresują się naszymi produktami, nawet jeśli nie myśleli oni o zmianie dostawcy.

Logistyka całego przedsięwzięcia

Jeśli jesteśmy zainteresowani otwarciem i prowadzeniem hurtowni dodatków do żywności, musimy przemyśleć całą logistykę przedsięwzięcia. W praktyce oznacza to wyznaczenie osoby odpowiedzialnej za odbiór oraz kompletowanie i wysyłkę zamówień, przyjmowanie reklamacji, kontakt z klientem. Tego typu czynności może oczywiście wykonywać właściciel i najczęściej w początkowej fazie to on zajmuje się wszystkim, co konieczne. Niemniej jednak logistykę należy opracowywać cały czas, w miarę wzrostu liczby klientów.

Przeczytano 4315 razy

Chcesz podjąć współpracę?

Jowisz-Dodatki do Żywności Sp. z o.o.

Oferujemy spożywcze dodatki do żywności, wynajem i obsługę magazynową. Naszym atutem jest dobrze rozwinięta linia produkcyjna, doświadczona kadra, skomunikowana lokalizacja, dobrze opatentowany sposób przechowywania i dostawy produktu. Potrzebujesz dodatkowych informacji? Odpowiemy na Twoją wiadomość tak szybko jak będzie to możliwe.